Diensten
Kwalitatief onderzoek
Om diepgaande klantinzichten op te halen, zet ik kwalitatief onderzoek in. In gesprekken stel ik mensen volledig op hun gemak, waardoor ze zich vertrouwd voelen en vrijuit vertellen. Ik verdiep me in hun kennis, houding, gedrag, wensen, behoeften, motieven, verwachtingen, etc. Hier lees je meer over de methoden van kwalitatief onderzoek. Dit type onderzoek kan worden ingezet als methode op zich, maar kan bijvoorbeeld ook een onderdeel zijn van een customer journey traject, een design sprint of co-creatie traject waarin een team een innovatieve oplossing wil bedenken. Of het kan dienen als voorfase van of verdieping op kwantitatief onderzoek.
Workshops
Ik wil voorkomen dat de resultaten in een la komen te liggen. Het doel is immers de inzichten te vertalen naar concepten, diensten en acties. Daarom vind ik het waardevol de resultaten samen met de klant te duiden. Wat zeggen de onderzoeksresultaten nu eigenlijk? Wat kan de organisatie ermee? Waar liggen kansen? Hoe kan je inspelen op de behoeften en verwachtingen? Om deze vragen te beantwoorden en de ‘next steps’ te bepalen organiseer ik workshops en duidingsessies waarin de stem van de klant centraal staat.
Interim opdracht
Heeft jouw organisatie tijdelijk behoefte aan versterking op het gebied van kwalitatief onderzoek? Je kunt me inhuren voor verschillende opdrachten, zoals het uitvoeren en/of organiseren van (een deel van) projecten, het schrijven van onderzoeksvoorstellen en briefings, het ontplooien van commerciële acties en het begeleiden/ coachen van junior en medior consultants. Ik heb ervaring aan zowel bureauzijde als opdrachtgeverzijde.

